Véleményvezér vezetők
Avagy mit érdemes vezetőként eltanulni az influencerektől?

Te képes lennél irányítani egy egy millió fős csapatot? (Csak érdekességképpen: a világ legnagyobb állami vállalata egy kínai bank, amelynek létszáma egy kevéssel a fél millió fő alatt van.) Hogyan oldanád meg, hogy mindenkit megszólíts? Hogyan akadályoznád meg a fluktuációt? Hogyan érnéd el egy ekkora létszámú csapat tagjainak aktivizálását?

Képzeld, van olyan magyar (!) Youtuber-influencer (videós véleményvezér), akinek a követői létszáma hamarosan eléri az egy millió főt.  

Pontosítsuk, kik azok az infulencerek?

A social media napjaiban már nem kell Steve Jobsnak vagy Richard Bransonnak lennünk ahhoz, hogy lehetőségünk legyen hatást gyakorolni másokra. Már nem csak a klasszikus értelemben vett vezetők juthatnak szólási és publikálási lehetőséghez, hanem bárki, aki elég tehetséget és bátorságot érez magában ahhoz, hogy nyilvánosságra hozza véleményét. Amennyiben meglátásaikkal kellő létszámú követőt tudnak toborozni, ők lesznek az influencerek, magyarul véleményvezérek. Ha valaki még nem találkozott volna velük, kattintson a hivatkozásokra és nézze meg, hogy mit is jelent az a Youtube-on vagy az Instagramon

Ha megakarod tudni, hogy miben hasonlítanak a vezetők és a véleményvezérek, ha téged is érdekel, hogy hogy lehetnél népszerűbb vezető, olvass tovább!

velemenyvezer_vezetok_1.jpg

 

"A vezető egy személy, aki azokért a személyekért felel, akik a számokért felelnek." - Simon Sinek

Tekintsünk úgy a vezetőkre, ahogy Simon Sinek és láthatjuk, hogy mind a vezetők, mind a véleményvezérek életének középpontjában az emberek (akár a munkatársaink akár a követőink) állnak. Természetesen a különbség is szemmel látható, hiszen a véleményformálóknak nem kell a klasszikus értelemben vett munkára bírni a követőiket, ettől függetlenül mégis vannak értékelhető összefüggések a két pozíció között.

Mind az véleményvezéreknek mind a vezetőknek:

  • El kell érniük, hogy önszántukból kövessék őket,
  • Önálló személyeket kell irányítaniuk és csapatként egyben tartaniuk,
  • Meg kell teremteniük és fenn kell tartaniuk a követőik/dolgozóik cselekvési aktivitását (egy konkrét célért),
  • Megakadályozva a fluktuálásukat, lemorzsolódásukat.

 Hogyan csinálják ezt a véleményvezérek?

A piacvezető véleményformáló receptje rövid, ám mégsem egyszerű! A közönség azokat a véleményvezéreket emeli fel, akik:

  • Folyamatosan képesek megújuló, kreatív tartalmakat gyártani,
  • Hitelesek,
  • Ugyanazokkal a problémákkal küzdenek (és talán adnak rá megoldási javaslatot is), mint ők, a hétköznapi emberek.

Mit jelent ez az iroda falai között?

  1. Vezetői kreativitást,
  2. Hitelességet,
  3. És azt, hogy helyezd az embereket (és problémáikat) az első helyre!

1. Vezetői kreativitás

Egy ezerötszáz főt vezetőt bevont IBM kutatás eredménye szerint a legfontosabb vezetői kompetencia, amely meghatározza a jövőbeni vezetői munka irányát és minőségét, a kreativitás. Fontos látni, hogy a vezetői kreativitás alatt nem azt értjük, hogy a Vezető nap, mint nap elő kell, hogy álljon valamilyen forradalmi ötlettel. A vezetői kreativitás olyan szervezeti kultúra kialakítását jelenti, ahol a menedzselés a kreativitás előremozdításának érdekében történik. A vezetőnek az a főfeladata, hogy úgy szervezze a munkát, olyan munkakörnyezetet teremtsen, ahol lehetőség van a kreativitásra. Ehhez a legmeghatározóbb személyiségvonás, amivel rendelkeznie kell az a nyitottság. Nyitottnak lenni érzelmileg, intellektuálisan és kulturálisan is, hogy észrevételeivel, kérdéseivel bátorítani tudja az alkotótevékenységet. Igen, az alkotótevékenységet! Ugyanis meg kell engedni az embereknek, hogy ne csak végrehajtsanak, hanem alkothassanak is. 

2. Hitelesség

Az ok, amiért elterjedtek az influencer marketing megoldások (például ez vagy egy kicsit másképp ez) az az, hogy a hagyományos marketingmódszerrel szemben ezek alapját a valós, hétköznapi hitelesség adja. Az emberek ki vannak éhezve erre. A véleményvezérek pontosan tudják, hogy a követői táboruk mire és hogyan reagál, mert a saját tartalmaik alatt monitorozták a reakciókat, így megtanulták, hogy mit szabad tenniük/mondaniuk és mit nem. Nincs szükségük marketingügynökségre, aki megmondja, hogy mit és hogyan kommunikáljanak. Egy korábbi felmérés szerint az influencerek 48%-a választ elsődlegesen az általa képviselt értékekhez illeszkedő márkát a közös munkára, és csak 11,2%-uk választott a kompenzációs csomag miatt egy-egy együttműködést. Tehát ideális esetben nem arról van szó, hogy egy influencer addig-addig forgat egy terméket, amíg az bele nem illeszkedik a profiljába (Pl. Egy vegán influencer soha nem dolgozik együtt állatkísérleteket folytató kozmetikai cégekkel.), hanem a személyes értékrendszerét veszi alapul az együttműködésről való döntéskor. Természetesen kivételek azonban itt is akadhatnak...

A hitelességhez szükséges az alapos önismeret, amihez nem elengedő egy könyvet elolvasni vagy egy "motivációs előadást" megnézni, hanem kemény és következetes munka eredménye. Bill George, a Harvard egyetem egyik professzora – a „Hiteles vezetés” című könyv szerzője, aki állítólag a kellemes mosolyával és modorával olyan, mint amilyen nagybácsira mindig is vágytál – egy kutatásában öt dolgot azonosított ami ahhoz kell, hogy valaki hiteles vezető legyen. Ezt az öt pontot a HR Portál egy korábbi bejegyzésében kérdésekre fogalmazta át:

  • Milyen cél iránt vagyok szenvedélyesen elköteleződve? (Célok, amelyek iránt szenvedélyesen képes elköteleződni.)
  • Milyen értékek fontosak a számomra, amelyeket alapul veszek a döntéseim során? (Stabil értékek – belső iránytű)
  • Minden döntésem során figyelek a racionalitáson túl az érzéseimre is? (Az ész és a szív összhangja a vezetői szerep gyakorlásakor.)
  • Képes vagyok a kapcsolataimat tiszta emberi alapokra helyezni? Van bennem szeretet? (A valós kapcsolatok fontossága.)
  • Ki tudok tartani a számomra fontos feladatok mellett? (Önfegyelem)

Ahhoz, hogy a hitelességünk hosszútávon fenntartható legyen, elengedhetetlen annak elfogadása, hogy nem mindenkinek nyerhetjük el a tetszését. Fogjuk fel ezt törvényszerűségként és tanuljuk el ennek elfogadását a legjobb influencerektől – itt

3. Helyezd az embereket (és problémáikat) az első helyre

„A vezetés nem olyasmi, amit az embereinkkel szemben teszünk, hanem amit velük együtt csinálunk.” - Ken Blanchard

A boldog vállalathoz nem csak boldog ügyfelek, hanem boldog munkatársak is kellenek. Ahhoz, hogy igazán megismerhessük a kollégáinkat, segítenünk kell egy olyan környezet kialakítását és fenntartását, ahol önmaguk lehetnek és a személyes képességeik és céljaik szerint dolgozhatnak. Mit csinálnak a követőik megismerésének érdekében a véleményvezérek? Rengeteget kérdeznek:

  • „Mi érdekelne Titeket?
  • Mit szeretnétek, hogy elhozzak Nektek?
  • Nektek mi volt a tapasztalatotok?
  • Írjátok meg a véleményeteket kommentben!” 

 

Hányszor kérdeztél hasonlót a Kollégáidtól a múlt héten? Hányszor kérted, hogy osszák meg veled a véleményüket, tapasztalatukat, ötleteiket?

 

Összefoglalásként: Ha szeretnéd, hogy a kollégáid úgy érezzék, hogy megszólítod és támogatod őket, teremts olyan munkahelyet, ahol lehetőségük van kibontakozni, ahhoz, hogy megtudd, hogy kinek mire van ehhez szüksége, először is kérdezz sokat, és ami a legfontosabb legyél te magad is hiteles (példa), aki olyan értékeket vár el másoktól, amelyeket ő maga is tiszteletben tart és gyakorol. Ha elakadtál, mi segítünk! 

Neked vajon hány feliratkozott követőd lenne a munkahelyeden?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaderbar.blog.hu/api/trackback/id/tr6414274771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

Címkék

agykutatás (1) agyműködés (1) alízcsodaországban (1) apszichológusválaszol (1) barátok (1) biológia (1) boldogkollégavagyok (5) boldogság (1) cirkadián (1) coach (1) coaching (1) család (1) csapat (4) csodaország (1) depresszió (1) döntés (1) döntésdiéta (1) egészség (4) egyenlőség (1) együttérzés (1) emlék (1) emlékek (1) emlékezés (1) emlékezet (1) emlékképek (1) epizodikus emlékezet (1) eq (1) érzelmek (1) érzelmi intelligencia (2) evidence based (1) expedíció (1) feedback (1) félelem (1) gender (1) gondolkodásmód (1) grincs (1) hangulat (1) influencer (1) jóllét (5) jövő (1) karácsony (3) kedvesség (1) klasszikus (1) kompetencia (1) kompetencia határok (1) könyvajánló (1) letölthető (2) memória (1) mese (1) mindfulness (1) mindset (9) mindsetchange (12) mítosz (1) múlt (1) nemi egyenlőség (1) neuro (1) neuroleadership (1) nőnap (1) önfejlesztés (7) önzetlenség (1) pánik (1) pánikroham (1) podcast (1) pozitív pszichológia (7) pszichológia (7) pszichologia (1) pszichológus (4) randomkindness (1) reziliencia (1) segédanyag (1) segítőbeszélgetés (1) siker (2) sikeresvezetővagyok (6) socialmedia (1) szakmai kompetencia (1) szemantikus emlékezet (1) szociálpszichológia (2) szokás (7) szorongás (1) szorongásos zavar (1) teljesítményértékelés (3) terápia (1) tudatosjelenlét (1) tudatosság (5) tudatos jelenlét (3) tudomány (8) újévi fogadalmak (1) ünnep (1) ünnepek (1) változás (11) vezetés (3) vezetésfejlesztés (4) vezető (5) vezetőfejlesztés (1) vezetői mítoszok (1) vigyázzunkegymásra (1) visszajelzés (2) zenekar (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása